Hejdå Lea! ♥

Hejsan bloggen!
Imorse så åkte Lea iväg. Det var en gråtstund i stallet för mig, Lea verkade förstå vad som skulle hända. När jag ställde in henne i transporten så hade jag en klump i magen, valde jag verkligen rätt? När hon väl stod redo att åka så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Vinkade hejdå till henne, sedan stängde dem transportdörren. Det sista jag såg var hennes fluffiga svans.
Nu är Lea borta, kommer inte se henne förens om 12 månader, alltså ett helt år. Och förresten, gott nytt år allihopa! Även fast detta inlägget är ett dag försenat. Nu ska jag ta Cinna på en tur i Dinosauriens dal. 
Vi ses bloggen!



Lea, mitt problem

Hejsan bloggen!
Idag kommer jag med ett tråkigt inlägg. Jo, Lea. Hon har blivit ett riktigt problem nu, hon går inte att rida. Kanske beror det på snön, men jag klarar inte av henne längre. Därför har jag bestämt att skicka henne till en tränare. Hon kommer vara borta ett bra tag, flera månader, kanske ett eller flera år?! Jag känner en stor klump i magen, av sorg.
Lea och jag i somras.

Lea, jag vet inte vart jag ska börja. Du är en underbar häst, om man inte rider på dig. Jag har haft dig i över ett år nu. Jag köpte dig när förra årets snö fall, och nu har den fallit igen. Vilket betyder att du varit min i 1 år. Exakt 1 år. Jag älskar dig, du betyder otroligt mycket för mig. Ett tag trodde jag att du slutat bocka och allt, men någon vecka efter så började du igen. Det är sorligt och otroligt tråkigt att göra såhär. Men jag måste det. 
Jag kommer sakna dig, Lea.
 



Cinna

Vet att jag varit oaktiv, men har njutit av julen för mycket.
Idag är det 2014's sista dag. Det är roligt, men ändå tråkigt. Jag vill tacka alla som har gjort detta året till ett av dem bästa. Jag vill också tacka alla mina underbara hästar, för att dem finns.
Otroligt gamla bilder på mig och Sky, bara någon dag efter jag fick honom.

Nästa år, alltså nu i Januari, så ska jag kanske köpa 3 nya hästar. Har åkt och tittat på dem, så underbara dem är. Tänker inte säga vilka raser, så jag inte 'peppar' er i onödan. För det är ju som sagt inte säkert på att dem blir mina. Men jag hoppas verkligen, underbart fina hästar det där. 2 av dem behövs tränas, men det fixar jag lätt. Påtal om träning! Cinna är jag färdig med, hon är helt underbar att rida nu. Hon är perfekt att ha till klubbevent och tävlingar. Så fin och go hon är. Men jag har redan haft ett piggt problem, kan ni gissa? Såklart är det Lea, hon har bockat som en galning nu när snön har fallit. Medans alla andra glatt njuter av snön. Men alla behöver en utmaning, Lea, är min utmaning.
Nu behövs hästarna fodras, så vi hörs bloggen! 



Uteritt på Ice

 



Cinna

Hejsan bloggen!
Här om dagen så köpte jag en ny häst, en fjording. Hon heter Cinnamonkiss men kallas Cinna. Hon är en väldigt pigg häst och är jättebra att ha i Dinodalen. Hon är min "Dinodals" häst. Hon är mysig och snäll, hon absolut älskar att kela! Fick provrida henne innan jag köpte henne, jag föll direkt. Hon är så mysig att rida även fast hon är busig ibland. Hon är helt perfekt i terräng och älskar uteritter, den bästa uteritts hästen enligt mig. Hon har tävlat i fälttävlan och terräng med sin förra ägare, ska försöka få henne startklar. Så fort som möjligt.
Min fina Cinna tittar in i kameran! Hur söt som helst.
Idag har jag fått meddelandet att det snöat på Jorvik, älskar snön på Jorvik. Även fast det är kallt och jobbigt ibland. Jobbigt? Jo, mina hästar bli sjukt pigga när det är snö så man får knappt stopp på dem ibland. Förra året så fick jag inte stopp på Lea, så pigg hon är. Fick söka hjälp till slut och jag hoppas att hon är snällare detta året. Men året mest piggaste häst lär ju vara Cinna. Hon är redan så pigg, inte för pigg, lagom. Så hon lär ju vara betydligt mycket piggare nu på vintern. Önska mig lycka till. Nu ska jag gå till stallet och träna Cinna och rida dem andra hästarna.
Vi hörs bloggen!
 



Uteritt på Angel

Hejsan bloggen!
Nu tidigt på morgonen - innan jag var tvungen att gå till skolan, så tog jag Angel på en liten uteritt i Dinodalen. Det var riktigt kallt nu på morgonen, men som tur hade vi klätt oss rejält.
Jag och Angel i kylan - Brr!
Senare idag hade jag tänkt ta Walle på en dressyr lektion. Det var längesedan jag red honom, men jag har ändå hållt igång honom. 
Skolan väntar, vi ses senare bloggen!